SEO in-site pe platforma EvoX (1). Adugarea categoriilor si subcategoriilor de produse
Asa cum scriam in articolul din 5 august (Optimizarea Google a magazinului...), incep sa public seria de articole dedicate SEO in-site. Dupa ce au fost setate corect sectiunile generale de configurare a magazinului virtual, pasul urmator este crearea arborelui de categorii si subcategorii. Sa vedem cum se fce adaugarea corecta a acestora.
In noul EvoX fiecare categorie sau subcategorie de produse se adauga cu patru componente principale: link, denumire, descriere si fotografie. Sa le luam pe rand:
Linkul categoriei
Este cel care formeaza cele mai importante elemente ale paginii de categorie din punct de vedere SEO: linkul din meniurile de navigare, URL-ul paginii, tagul H1 si meta-title-ul paginii. Trebuie sa fie explicativ dar scris scurt, concis, la obiect
Exemplu: Calorifere pentru baie
Denumirea categoriei
Trebuie scrisa ca o detaliere a link-ului. Formeaza cel mai important element vizual al paginii de categorie precum (numele acesteia) si urmatoarele elemente importante de SEO: meta keywords si meta description. Eu recomand in scrierea denumirii folosirea derivatiilor cuvintelor din link precum si a "cuvintelor magice" pentru comertul online ca pret (preturi), promotie (promotii), oferta speciala (oferte).
De asemenea, recomand utilizarea mesajelor tip call-to-action - indemnuri catre o actiune. Printre acestea: cumpara, alege, cauta etc. Lungimea textului trebuie sa se limitaze la 15-20 de cuvinte.
Exemplu corect: Alege si cumpara online caloriferul pentru baia ta. Iti oferim cele mai bune oferte de pret, promotii, oferte speciale
Exemplu incorect: Calorifere baie, preturi calorifere baie, oferte calorifere baie, promotii calorifere baie, calorifere pentru baie, calorifer baie
Descrierea categoriei
Nu scrieti descrierea categoriilor pentru Google ci pentru vizitatori. Nu insirati cuvinte cheie fara rost. Descrierea categoriei este afisata imediat sub titlul acesteia, ocupa un spatiu foarte important pe pagina de categorie si nu vad niciun motiv pentru care sa consumati acest spatiu inutil atata vreme cat puteti oferi informatii importante pentru potentialii clienti.
O idee buna, pe care eu as folosi-o, ar fi sa explicati ce produse pot gasi acestia in magazinul dvs. precum si de ce ar trebui sa cumpere de la dvs. Nu exista o limitare a acestei descrieri dar recomandarea mea este sa va incadrati in jumatate de pagina scrisa in Word.
Exemplu: Va invitam sa alegeti si sa cumparati de pe site-ul nostru caloriferele de care aveti nevoie pentru baia dvs. Toate preturile prezentate in aceasta categorie sunt actualizate la zi iar livrarea produselor se face in maxim 7 zile lucratoare. Trebuie sa stiti ca toate produsele noastre sunt livrate impreuna cu certificat de garantie. De asemenea, consultantii nostri de vanzari va stau la dispozitie de luni pana vineri intre orele 10.00-18.00 pentru orice detalii privind oferta noastra.
Poza categoriei
Va recomad sa alegeti poze reprezentative, clare, de o calitate buna. In momentul urcarii unei poze scriptul redimensioneaza automat pozele astfel incat sa se incadreze armonios in design. Pentru a se afisa perfect in pagina, preferabil ca formatul acestora trebuie sa fie patrat.