Frate, cum arunca unii banii pe geam! Eu vreau o canapea si tu-mi dai mobila de bucatarie?...
Luna asta am demarat o campanie Ad Words pentru unul din clientii nostri proaspat "mutat" pe E-voX. Inainte de a incepe efectiv distribuirea de anunturi am facut pasii pe care eu ii consider obligatorii pentru o campanie de promovare (platita sau nu): stabilirea obiectivelor, identificarea punctelor forte, pregatirea paginilor de aterizare si studiul concurentei. La studiul concurentei m-am ingrozit cand am vazut cati oameni baga bani in AdWords si ii arunca efectiv pe geam!
Oameni buni, daca vreti sa aveti succes pe campaniile de promovare trebuie sa aveti in primul rand un plan. Dupa accea, trebuie sa va faceti niste calcule. Dupa aceea trebuie sa va stabiliti obiectivele. Dupa aceea trebuie sa vedeti care va sunt asii din maneca si cum ii puteti exploata la maxim. Dupa aceea trebuie sa faceti lista de avantaje clare, directe, imediate pe care le puteti oferi clientilor aterizati pe site-ul dvs. Dupa aceea trebuie sa va pregatiti site-ul pentru viitorii vizitatori (a se citi paginile pe care vor ateriza dupa ce vor face click pe anunturile platite). Dupa aceea trebuie sa va studiati concurenta.
Abia dupa ce ati facut toate astea puteti sa va apucati de Ad Words (paranteza: incepand de luna asta am inclus in meniul ANADEEA si gestionarea campaniilor de AdWords; va astept cu intrebari pe acest subiect).
Spuneam ca am vazut multi oameni care pur si simplu isi arunca banii pe geam; cauzele sunt mai multe dar am sa ma opresc la una singura care mi se pare cea mai grava: pagina de aterizare.
Succesul unei campanii de AdWords depinde de mai multi factori dar cea mai mare "crima" mi se pare tratarea superficiala a paginii pe care ajung potentialii clienti dupa ce au dat click pe o reclama.
Caut o canapea si gasesc o mobila de bucatarie :)
La concret: sa zicem ca sunt in cautarea unei canapele din piele; dat fiind ca nu am foarte multi bani, as vrea sa gasesc ceva ieftin, o reducere de pret, o promotie etc.
Intru pe Google, si ma gandesc sa caut "promotii canapele din piele". Din rezultatele afisate, imi atrag atentia 7-8 si incep sa dau click pe fiecare in parte, la rand (trebuie sa stiti ca utilizatorii obisnuiti de Google nu fac diferenta intre anunturile platite si cautarile organice).
Primul click: o promotie la o canapea, reducere 15%, transport gartuit pentru Bucuresti. Imi place! Caut numarul de telefon, mi-l notez in ideea de a suna si cere mai multe detalii. La al doilea click, aterizez pe o lista de canapele; dau click pe cateva, si aici sunt ceva reduceri, una imi place tare mult, notaz telefonul, merg mai departe.
Tot asa pana la al 6-lea click. Pe anunt scrie ca o sa gasesc mobilier de import Germania cu reducere de 50%. Oau! Asta chiar e tare! O sa pot sa cumpar o canapea de piele de import (adica super-calitate!) si o sa platesc doar jumatate de pret (adica super-economie). Cum se spune in imobiliare, "merita vazut"!
Dau click. Si, ia sa vezi ce vad: prima pagina a unui site pe care e afisat un baner mare cat toata pagina cu o mobila de bucatarie; in stanga o lista de categorii in care nu vad din prima canapelele din piele; pe mijloc, mai jos, scrie ceva despre o firma (Despre noi, parca), un text de cateva fraze mic si meschin si o poza cu un magazin.
Pai nene, unde e canapeaua mea din piele??? Unde e pretul? Unde e reducerea da 50%? Unde zice in cat timp mi-o livrezi? O ai pe stoc sau trebuie sa astept pana vine din Germania? Chiar, pe unde e Germania asta? Eu am cautat promotii la canapele din piele nu mobila de bucatarie, descrieri de firma sau poze cu magazine...
Rezultatul: exit, inapoi la Google, caut mai departe. Ce s-a intamplat in spatele click-ului meu? Autorul anuntului platiti tocmai a aruncat cativa eurocenti pe geam. Ce mi se pare grav e ca o face in fiecare zi, de zeci de ori care adunat inseamna zeci sau sute de euro in fiecare luna.
Nu aruncati bani pe geam trimitand potentiali clienti pe pagini irelevante pentru cautarile pe care le fac pe Google
Trimiteti oamenii pe pagini dedicate pentru fiecare anunt platit la Google.
• NU II TRIMITETI PE PRIMA PAGINA!
• De un milion de ori, daca vreti sa vindeti produse si sa aveti rezultate bune, nu faceti Ad Words cu aterizare pe home page sau pe pagini care nu au legatura cu ce cauta oamenii!
• Trimiteti-i pe pagini in care sa gaseasca exact ce scrie in anuntul pe care au dat click.
• Puteti folosi pentru aterizare pagini de produs, pagini de categorii de produse, pagini de categorii de produse cu filtre active, pagini de brand, articole, pagina de abonare newsletter etc.
• Mai nou, pentru detinatorii de E-voX, puteti folosi pagini de aterizare personalizate; daca vreti sa aflati mai multe despre cum cred eu ca trebuie sa arate o pagina de aterizare bine optimizata va recomand sa cititi si Landing page personalizat.
Si, dat fiind ca ieri am pus in functiune sectiunea de comentarii pe blogul nostru, astept cu maxim interes opinii, pareri, reclamatii, laude etc.