Magazinul tau online e pregatit pentru navigarea de pe telefoanele mobile? Daca nu, pierzi clienti in fiecare zi!
Ai un magazin online? Acesta are versiune dedicata pentru telefoane mobile? Daca da, te felicit. Daca nu, pierzi clienti zilnic. Si, ca sa nu existe dubii, iti propun un test: imediat cum citesti aceste randuri pune mana pe mobil si intra pe net. Uita-te la ceas si noteaza-ti pe o foaie ora exacta (ora, minut, secunda). Apoi intra pe pe prima pagina a magazinului tau online de pe mobil. Sa vedem ce se intampla in continuare.
Daca magazinul tau nu are versiune dedicata de mobil vei vedea versiunea clasica pentru calculator. Ai intrat deci pe prima pagina. Va trebui sa cauti un produs din site, sa citesti cate ceva despre el si apoi sa suni pentru a afla mai multe detalii.
Incepem: uita-te pe prima pagina dupa categoriile de produse. Gaseste una care te intereseaza (sa zicem, Tv, Electronice & Foto). Da click pe ea (tap, ca sa fiu mai exact). Dupa ce se afiseaza pagina urmatoare, cea de subcategorii, cauta una anume (sa zicem Televizoare) si da click pe ea. Uita-te rapid la lista de produse si ordoneaza-le dupa pret. Mergi in josul paginii si da click pe butonul de navigare pentru a trece pe pagina a doua; vezi si aici primele cateva preturi.
Opreste-te la al doilea / treilea produs de pe aceasta a doua pagina (sa zicem Televizor Smart 3D LED Samsung ) si da click pe el pentru a afla mai multe detalii. Odata intrat, uita-te la una-doua poze, vezi care pretul, citeste descrierea (in diagonala, nu chiar tot...).
Acum cauta numarul de telefon din pagina produsului sau, daca nu exista, mergi in pagina de contact. Dupa ce l-ai gasit, suna.
Gata, experimentul s-a terminat. Iti multumesc pentru rabdare si implicare. Acum e momentul sa te uiti la ceas si sa notezi ora exacta (ora, minut, secunda) imediat sub ora notata la inceputul experimentului si sa iti raspunzi singur la cateva intrebari:
• Cand ai intrat pe prima pagina a fost usor sa gasesti categoria de produse dorita? Se vedea clar textul? A trebuit sa faci zoom?
• Dupa ce ai dat tap pe categoria principala, a fost usor sa gasesti subcategoria care te interesa? Ai facut zoom?
• Cand ai vazut lista de produse, a fost simplu sa le ordonezi dupa pret? A fost usor sa le vezi preturile? Ca sa mergi pe pagina urmatoare ai gasit usor butoanele de navigare?
• Odata ajuns pe pagina de produs ai putut citi cu usurinta descrierea acestuia? La poze te-ai uitat? Ai gasit numarul de telefon usor?
• Ca sa poti suna a trebuit sa mergi pe pagina de contact? Odata ce ai gasit numarul de telefon l-ai apelat direct din mobil, prin apasarea lui?
• Cat timp ti-a trebuit sa ajungi de la prima pagina pana la produsul care te interesa si apoi la datele de contact? A fost o experienta placuta? Simpla?
Daca ai avut nevoie de de 1-2 minute ca sa parcurgi pasii de mai sus, ai gasit greu categoriile / subcategoriile, ai citit cu greutate textele, a trebuit sa faci de mai multe ori zoom, ai facut tap "pe langa" de cateva ori, ai gasit cu greu elementele de navigare, numarul de telefon, nu ai vazut din prima pretul pe pagina de produs, ti-a fost greu sa gasesti numarul de telefon si sa suni inseamna ca pierzi clienti in fiecare zi.
Deci? Magazinul tau online e pregatit pentru telefonul mobil? Daca nu, iti spun 100%, in fiecare zi potentiali clienti care ajung la tine pe site de pe mobil si ar putea cumpara de la tine ajung la concurenta.
Interesant articolul :)